Laatste dagen luxe leventje in Kameroen... - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Emily en Erin - WaarBenJij.nu Laatste dagen luxe leventje in Kameroen... - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Emily en Erin - WaarBenJij.nu

Laatste dagen luxe leventje in Kameroen...

Door: Erin & Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily en Erin

23 September 2014 | Kameroen, Douala

Voorlopig is dit misschien even het laatste reisverslag.. Morgenochtend vroeg, om 6 uur, vertrekken we naar Buéa, waar het echte avontuur zal beginnen. Waar we precies terecht komen weten we (nog) niet, hoe we er precies moeten komen ook niet, maar we zullen het allemaal wel zien!

Afgelopen weekend hebben we weer veel gezellige mensen ontmoet en wat nieuwe plekjes in Douala gezien. Zaterdagochtend om 10 uur stonden we in the open gym of the American School. Toen we binnenkwamen zochten wij beneden naar een gymzaal, bleek dat ie helemaal boven in het gebouw zat.. Open gymzaal op drie hoog, gaaf! We hebben daar twee uur lang geprobeerd mee te doen met veelste fanatieke Amerikaanse en Afrikaanse basketballers. Ondanks ons gebrek aan talent was het toch erg leuk om te doen!

Zondagmiddag, met ruim 30 graden en luchtvochtigheid van meer dan 80%, hebben we ons met ons 8en in een auto gepropt om naar het kustgebied van de stad af te reizen. Samen met Helmig, de Fullers en de Bleeckers hebben we daar van een buffet en vooral van de mooie omgeving genoten. Eenmaal klaar, terwijl het buffet onderhand al zwart zag van de vliegen, hebben we iedereen weer thuis afgezet en hebben we samen met Duncan (zoon van de Fullers) nog even gezwommen bij Helmig thuis, om vervolgens wat te gaan drinken bij Marrianne (australische) en haar familie. Hele aardige en gastvrije mensen waar we ook bij terecht kunnen :) 'S avonds nog even op de bank Blood Diamond gekeken en toen op naar bed.

Vandaag hebben we de laatste spulletjes gekocht voor ons vertrek naar Buéa en heeft Helmig ons een aantal kuren (tegen malaria etc.) meegegeven, nadat hij, en nog een aantal andere families, ons KEIHARD hebben uitgelachen omdat de GGD ons Lariam als anti-malaria tablet heeft voorgeschreven.. "dat ze dat spul nog mogen verkopen in Nederland!" De rest van de avond werd dan ook elke sarcastische of 'domme' opmerking toegeschreven aan 'een van de psychotische bijwerkingen van Lariam'. (vooral toen Emily een spelletje had verloren...)

Zodra we een internet-plek hebben gevonden in Buéa zal een volgend verslag verschijnen..

Voor nu:

Groetjes en heel veel liefs uit het warme Douala!

• 23 September 2014 - 02:21

Ans Gotink:

Hallo kanjers,
    op naar een voorspoedige maar vooral mooie reis morgen.
    Was zeker wel

• 23 September 2014 - 09:13

Paula:

Hele goede reis en succes met 'verhuizen'!!

• 23 September 2014 - 10:05

Monique Ankersmid:

Hoi Dames.
    Heel veel succes in Buea !

• 23 September 2014 - 16:35

Ans Gotink:

zo hier de rest de laptop heeft kuren .
    wel..........daar komt die ja ja proppen alle extra inkopen in de rugzakken te proppen.
    Hoop dat jullie na dit korte nachtje ontzettend genoten hebben van jullie reis Buèa.
    Zal de GGD inlichten over de reden waarom Emily verliest met spelletjes (die zou ik er in houden ) want dat kan toch niet die psychotische bijwerkingen ( zo is ze altijd) :) Erin ik heb wel een beetje medelijden met jou hoor dat je zo'n reisgenoot naast je hebt. Nou donderdag heerlijk Linsy ophalen van schiphol en hoop dat jullie daar nog een plekje vinden om een nieuw verslag te maken. Wij volgen jullie graag
    Groetjes van het thuisfront en een dikke knuffel voor beide

• 24 September 2014 - 11:18

Rene:

Nou meiden, nu is het echte werk begonnen met jullie reis naar Buea. Heel veel plezier daar in de wilde binnenlanden (?). Zet 'm op en we hopen gauw weer meer te kunnen lezen. Ook de groetjes van Ineke, Hannah en Stijn (de laatste twee hebben het zwaar op school, maar wel leuk)